12 November 2011

11.11.11 ????

Assalamualaikum...


Perasan tak, ramai sungguh yang buat entry pasal 11.11.11 ni kan. Macam macam tajuk dorang letak. Diantaranya :

- 11.11.11 YANG TERINDAH!
- TAK KAN KU LUPA TARIKH NI, 11.11.11
- KISAH HIBA 11.11.11
- DAN SEBANGAINYA.

Kadang kadang lawak juga. Macam macam perangai la dorang ni. but comel ! :)


Tak kisah la apa saja tajuk nya. yang penting jalan cerita yang dipersembahkan tu seronaok dibaca. Macam macam kot . Salah satunya boleh buat pembaca berbunga bunga hatinya. :) Mana tak nya, ada yang kahwin :) Ini best. Sebab dorang cerita tahap bahagia dorang tu. Yup. Kita pun tumpang happy kan.

Ada yang tunang, dapat anak , dapat pakwa or makwa. Tak kisah lah apa pon kan. Yang penting korang bahagia. :) Yes! Bahagia.

Tapi ada juga yang tak best. Putus cinta pula pada tarikh ni. Adesss. Kacau betul kan. Memang tak kan dikenang la ye.;p



Cumanya sekarang, untuk pengetahuan semua. FYZA TAK TAHU PON SEMALAM 11.11.11
HAHAHAHA. Baru pagi tadi perasan. Adoi. Lambat betul kan.  Lagi pun tak ada sebab lah Fyza beria nak tunggu tarikh ni kan. Bukan nak kahwin pun. Haha.

Tapi berita pagi tadi, syok. Ada orang nikah beramai ramai guna tarikh tu. Best la dorang ni.:) 

Okay untuk korang yang raikan tarikh ni, semoga bahagia ye.
Setiap orang punya kenangan masing masing kan. :)



Okay . Bye.
gadisberlesungpipitdua:)


5 Oktober 2011

..: Watak dan Keperibadian Mengikut Bulan Kelahiran (SAMBUNGAN ) :..

Assalamualaikum...

Lambat pula sambungan untuk bulan JULAI - DESEMBER kan? Maaf. Busy sikit. Hehehe.
Okay, sebelum tu, kalau ada yang kat sini tak sempat baca untuk bulan JANUARI - JUN, boleh la singgah di sana ye.  MEH TEKAN SINI


BULAN JULAI 

Wataknya : 
- Senang (suka) berkhayal
- Kalau marah , kata katanya tajam
- Tidak mempunyai pendirian tetap
- Senang dipuji
- Suka menolong pada sesama sendiri sahaja
- Pandai berbicara dan berotak cerdas
- Mudah memberi kemaafan tetapi sukar melupakan

BULAN OGOS :

Wataknya : 
- Mempunyai perasaan yang peka/halus
- Cepat tersinggung
- Suka menghayal dan berfikir yang tinggi tinggi 
- Tidak mudah terpengaruh
- Agak pemalas
- Kalau bekerja lebih menuruti kehendak hatinya sendiri

BULAN SEPTEMBER

Wataknya : 
- Mudah tersinggung dan cepat naik darah
- Baik hati dan jujur
- Boleh menyimpan rahsia
- Suka berfoya foya
- Pandai menyimpan wang namun tidak bakhil
- Suka menolong sesama keluarga dan pandai mendidik anak

BULAN OKTOBER

Wataknya : 
- Berjiwa besar dan tidak mampu mengalah
- Pandai berbicara
- Cerdas dan baik hati
- Memiliki tekad dan azam yang kuat
- Tidak sabar dan agak boros
- Fikirannya tidak tetap dan selalu berubah ubah

BULAN NOVEMBER :

Wataknya : 
- Tabah dan kuat dalam menghadapi segala cobaan
- Pandai mengerjakan setiap pekerjaan
- Pandai mengambil hati orang lain
- Agak pemalas dan suka menunda pekerjaan
- Banyak berfikir
- Agak pendendam dan tidak mudah memberi maaf pada orang yang bersalah
- Keras hati

BULAN DESEMBER

Wataknya : 
- Mudah menaruh rasa percaya pada orang lain
- Kalau mengerjakan sesuatu suka tergesa gesa
- Tidak sabar
- Tidak mahu mengalah dan selalu ingin menang sendiri
- Mudah terpengaruh
- Jujur dan baik hati
- Pemboros dan suka memaksakan kehendak

Okay. Selesai. :) 
Apa bulan kelahiran korang? Jom kongsikan dekat ruangan komen ye.

Notakaki: Nak percaya boleh. Tak nak tak pe ye. Kita pun tak tahu sahih ke tak :)

Bye.
gadisberlesungpipitdua:)






14 September 2011

..: Watak dan Keperibadian Mengikut Bulan Kelahiran :..

Assalamualaikum...
Hai readers !! :p


Harini Fyza nak kongsi sedikitlah, apa yang Fyza baca dekatsat buku ni. Al-maklum lah. Orang yang tak kerja, duduk rumah jekan. So habiskan masa dengan baca buka la. :) Online selalu pun tak boleh juga. Boleh buat mata rosak tuh. Dok tenung tenung lappy je. Hehe. Betul ke? :p 


Okay. Jom baca. Pada yang dah tahu diam diam jelah ye. Yang belum tu, mehhh... 


Sekadar berkongsi :)


BULAN JANUARI :

Wataknya :
-Tenang dan berwibawa
-Suka berterus terang dan tidak suka terikat dengan protokol adat isti'adat
-Pandai menyimpan rahsia dan boleh dipercayai
-Disukai ramai orang kerana selalu kelihatan ceria
-Berdikari dan tidak suka meminta bantuan pada yang lain
-Pandai mengatur kewangan
-Agak pendiam dan lebih senang memperhatikan dirinya sendiri
-Teliti dan tidak sembarangan melakukan pekerjaan

BULAN FEBRUARI :

Wataknya :
-Mempunyai hati yang tulus
-Perasaannya peka dan mudah tersinggung
-Senang dipuji dan selalu menuruti apa yang diinginkannya
-Suka berjenaka dan hormat pada siapa saja
-Keras hati dan mempunyai pendirian tetap
-Agak pemalas dan suka mungkiri janji

BULAN MAC :

Wataknya :
-Baik hati dan suka menolong
-Suka kehidupan yangserba mewah
-Seleranya tinggi
-Belas kasihan dan selalu memberi pada orang yang dalam kesusahan
-Agak pemalu, namun jujur dan tidak pernah berbohong
-Mudah terpengaruh dan tidak kuat memnghadapi godaan
-Suka melalaikan kesihatan diri sendiri

BULAN APRIL :

Wataknya :
-Tidak mahu mengalah dan selalu ingin menang sendiri
-Pembosan
-Senang dipuji
-Agak boros walaupun pandai mencari wang
-Mempunyai otak yang cerdas, namun tidak suka diperintah
-Tak pernah memilih dalam berteman

BULAN MEI :

Wataknya :
-Pandai menguasai perasaan
-Pandai mengambil hati orang lain
-Punya selera tinngi dan senang kehidupan yang serba mewah
-Senang menunda pekerjaan
-Agak boros walaupun rezekinya bagus
-Tidak suka terikat dengan adat isti'adat dan tidak senang dipuji

BULAN JUN :

Wataknya :
-Romantis dan suka menolong
-Tidak mempunyai pendirian tetap
-Suak berfikir yang tinggi tinggi
-Mudah tersinggung bila perasaannya tersentuh
-Agak pemalas dan baru mahu bekerja bila dijanjikan dengan hasil lumayan
-Selalu ceria walaupun hatinya sedang dalam konflik

 

Okay. Itu saja untuk hari ini. Nanti Fyza sambung yang bulan seterusnya ye. Sabar tau.

Notakaki : jangan percaya 100% ye. Ini sekadar bacaan yang perlu dikongsikan. Ada je yang lahir pada bulan tu, tak nampak pun sama macam watak yang dimaksudkan. Hehe


Okay. Terima kasih singgah.
Bye.
gadisberlesungpipitdua:)



2 Julai 2011

..: Boley tuju lagu :..

saje nk share lagu nie...
penyanyi dye... 

Nera af 9
'hatiku milikmu'

walaupon xmsuk final...
tp lagu dye bes kowt...:))

nie lirik jew.. klo nk dgr... g tgk at youtube... :))
mule !! haha..

Pernahkah engkau hargai cintaku yang sejati
Pernahkah engkau mengerti diriku ini
Betapa hebatnya cintamu, memberiku sejuta pilu
Betapa agungnya asmaramu, membuatku terpaku

Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan ku cinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Ku sayang padamu

Kan ku abadikan dikau
Sewaktu kenangan yang manis
Yang tak mungkkin aku lupa
Untuk selamanya

Kanku coretkan kenanganmu 
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini

Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa 
Namun sukar untuk aku meluahkan ku cinta padamu 

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Sayang padamu

Bagai bahtera dilanda badai
Gelora cinta mengoncang jiwaku
Berombak mencari daratan yang damai
Oh Cintaku...


habis.... :)))

18 Jun 2011

:: JOM LAH NYANYI SME2 ::

 lirik lagu!! Aishiteru ...


Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
saat ku harus bersabar dan
 trus bersabar
menantikan kehadiran dirimu
entah sampai kapan aku harus menunggu
sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
hidup dalam kesendirian
 sepi tanpamu
kadang kuberpikir cari penggantimu
saat kau jauh disana
ooo…

*)
Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan
saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiranku melayang
tak tentu arah tentang dirimu
apakah sama yang kau rasakan

reff:
walau raga kita terpisah jauh
namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku
kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
percayakan kesetiaan ini
akan tulus a a ai aishiteru

Bridge:
hapus sendiri pikiran melayang terbang
perasaan resah gelisah
jalani kenyataan hidup tanpa gairah
o…uo..
banyak segala misi dan ambisimu
akhiri semuanya cukup sampai disini
dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
kumohon kau kembali

kembali ke *)




28 April 2011

:: HAI ::

Assalamualaikum.

Selamat datang ke Blog Sis :)

Blog ni lama dah menyepi. Banyak cerita yang dah di 'Draf' kan atas sebab sebab tertentu. Haha! Nak delete terus sayang. Tapi bila baca balik. Ya Allah. Allah je tahu apa yang ada dalam hati ni. Terlalu banyak yang dilalui kan. Mana boleh lupa.


Kepada kalian semua. Sudi sudi kan lah melawat blog hakak yang tak seberapa ni tau. Mana tau dari sini kita boleh kongsikan apa patut.


Okay. Terima Kasih.


Salam perkenalan.


Ikhlas dari :
Cik fizzah,
gadisberlesungpipitdua :)