14 September 2011

..: Watak dan Keperibadian Mengikut Bulan Kelahiran :..

Assalamualaikum...
Hai readers !! :p


Harini Fyza nak kongsi sedikitlah, apa yang Fyza baca dekatsat buku ni. Al-maklum lah. Orang yang tak kerja, duduk rumah jekan. So habiskan masa dengan baca buka la. :) Online selalu pun tak boleh juga. Boleh buat mata rosak tuh. Dok tenung tenung lappy je. Hehe. Betul ke? :p 


Okay. Jom baca. Pada yang dah tahu diam diam jelah ye. Yang belum tu, mehhh... 


Sekadar berkongsi :)


BULAN JANUARI :

Wataknya :
-Tenang dan berwibawa
-Suka berterus terang dan tidak suka terikat dengan protokol adat isti'adat
-Pandai menyimpan rahsia dan boleh dipercayai
-Disukai ramai orang kerana selalu kelihatan ceria
-Berdikari dan tidak suka meminta bantuan pada yang lain
-Pandai mengatur kewangan
-Agak pendiam dan lebih senang memperhatikan dirinya sendiri
-Teliti dan tidak sembarangan melakukan pekerjaan

BULAN FEBRUARI :

Wataknya :
-Mempunyai hati yang tulus
-Perasaannya peka dan mudah tersinggung
-Senang dipuji dan selalu menuruti apa yang diinginkannya
-Suka berjenaka dan hormat pada siapa saja
-Keras hati dan mempunyai pendirian tetap
-Agak pemalas dan suka mungkiri janji

BULAN MAC :

Wataknya :
-Baik hati dan suka menolong
-Suka kehidupan yangserba mewah
-Seleranya tinggi
-Belas kasihan dan selalu memberi pada orang yang dalam kesusahan
-Agak pemalu, namun jujur dan tidak pernah berbohong
-Mudah terpengaruh dan tidak kuat memnghadapi godaan
-Suka melalaikan kesihatan diri sendiri

BULAN APRIL :

Wataknya :
-Tidak mahu mengalah dan selalu ingin menang sendiri
-Pembosan
-Senang dipuji
-Agak boros walaupun pandai mencari wang
-Mempunyai otak yang cerdas, namun tidak suka diperintah
-Tak pernah memilih dalam berteman

BULAN MEI :

Wataknya :
-Pandai menguasai perasaan
-Pandai mengambil hati orang lain
-Punya selera tinngi dan senang kehidupan yang serba mewah
-Senang menunda pekerjaan
-Agak boros walaupun rezekinya bagus
-Tidak suka terikat dengan adat isti'adat dan tidak senang dipuji

BULAN JUN :

Wataknya :
-Romantis dan suka menolong
-Tidak mempunyai pendirian tetap
-Suak berfikir yang tinggi tinggi
-Mudah tersinggung bila perasaannya tersentuh
-Agak pemalas dan baru mahu bekerja bila dijanjikan dengan hasil lumayan
-Selalu ceria walaupun hatinya sedang dalam konflik

 

Okay. Itu saja untuk hari ini. Nanti Fyza sambung yang bulan seterusnya ye. Sabar tau.

Notakaki : jangan percaya 100% ye. Ini sekadar bacaan yang perlu dikongsikan. Ada je yang lahir pada bulan tu, tak nampak pun sama macam watak yang dimaksudkan. Hehe


Okay. Terima kasih singgah.
Bye.
gadisberlesungpipitdua:)



7 ulasan:

Marniey berkata...

separuh tu betul, separuh mcm tidak je. :P, agak nya org yg rapat jew boleh tahu peribadi kite yg mna betul. :) . chill!

frantiqueene berkata...

alaa.. oktober belum ade? haha.. :)
followed you back.. :)

frantiqueene berkata...

alaa... oktober blum ade? hehe. :)
btw.. followed u back dear.. :)

Miss Haza berkata...

@Marniey tuh lahkan.. hehehe..:P

@frantiqueene : hehe.. saba saba.. :))

zulhilmi.tempoyak berkata...

cik...

tumpang tnye...

bleh caye sket2 je ek ni..??

hihi

Syarifah Maryam Salsabila berkata...

nice..follow2.. :)

NasZ berkata...

hehehe..saya bulan april.

MOHD NASER.com